همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و بولیوی پس از پایان مذاکرات، روابط تهران - لاپاز را خوب توصیف کردند و عزم دو کشور را برای گسترش روابط و همکاری ها مصمم خواندند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از مقام رئیس جمهور انقلابی بولیوی و تصمیم مردم این کشور برای انتخاب وی گفت: مردم بولیوی با حرکتی آگاهانه و پس از یک دوران طولانی تحمل سلطه، آقای مورالس را به عنوان نماینده واقعی خود معرفی کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: اکنون پس از گذشت دو سال و نیم، به رغم فشارهای دشمنان بشر و مردم بولیوی، آنان از تصمیم خود بازنگشتند و با قاطعیت بیشتری باز هم رئیس جمهور خود را تایید و از مواضع وی حمایت کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دو ملت و دو دولت انقلابی بولیوی و جمهوری اسلامی ایران به طور طبیعی در کنار هم و متحد هستند و همکاری های خود را در همه زمینه‌های بازرگانی، صنعتی ، کشاورزی، اقتصادی و سیاسی توسعه می‌دهند.

وی افزود: من هوشمندی و ایستادگی مردم بولیوی را در قلب امریکای لاتین برای دفاع از آزادی، عزت و منافع خود تحسین می کنم.

احمدی نژاد گفت: امیدوارم سفر رئیس جمهور بولیوی به ایران سبب تقویت و عمیق شدن روابط دو کشور و دو ملت شود.

وی اضافه کرد: ما به طور مشترک در مسیری روشن به سمت فردایی روشن تر در حال حرکتیم و در هر شرایطی در کنار هم و یار هم خواهیم بود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به موافقتنامه های خوبی که دو کشور خواهند داشت گفت: در کنار هم خواهیم بود و آینده از آن ملت های ایران و بولیوی است.

مورالس رئیس جمهور بولیوی هم با اشاره به بازدید امروزش از بخش‌های صنعتی ایران گفت: من پیشرفت‌های ایران را در توسعه صنعتی و کشاورزی تحسین می‌کنم.

وی افزود: عزم ما بر گسترش روابط در همه زمینه ها استوار است و معتقدم این دیدار نمادی از برقراری روابط سیاسی دو کشور و اتحاد و انسجام دو ملت خواهد بود.

رئیس جمهور بولیوی گفت: من مواضع آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ایران را در برابر امپریالیسم و دفاع از منافع ملت ایران تحسین و از آن حمایت می کنم.

وی افزود: در این سفر در زمینه گسترش روابط تهران - لاپاز گام های بلندتری برداشته خواهد شد.

کد خبر 62220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز